جبهه متحد اصولگرایان

 سرانجام ، نخستین فهرست ( کامل ) نامزدهای انتخاباتی مجلس هشتم ، منتشر شد . جبهه متحد اصولگرایان ، نام ۳۰ نامزد انتخاباتی را برای تصدی نمایندگی مردم تهران بزرگ در دوره هشتم مجلس شورا ، اعلام کرد ( رجال سیاسی چون : اسدالله بادامچیان ، فاطمه رهبر ، دکتر علی عباسپور و ... ) . بدین شکل ، انتخابات هشتمین دوره مجلس شورا ، وارد مرحله جدی از رقابت شد . انتخاباتی که بیش از پیش ، عده ای همچون بنده ، تصمیم به مشارکت حداقلی در آن دارند : فقط ، رای می دهیم و انجام تکلیف ، همین .

 اما ، گذر از همه دلائل عدم فعالیت سیاسی در این دوره از انتخابات ، یک مساله جدی است : شکل گیری جبهه متحد اصولگرایان . پدیده ای که می تواند از خود انتخابات ( منظور ، انتخابات ۲۴ اسفند ۸۶ است . ) ، مهمتر باشد .

 اتحادی سیاسی که پس از جبهه ملی ایران و جبهه دوم خرداد ، مهمترین صف آرائی تاریخ معاصر ایران ، محسوب می شود . ۱۱ چهره سیاسی کشور ، در قالب دو گروه ( گروه ۵ نفره و گروه ۶ نفره ) ، این اتحاد را شکل دادند :

ردیف نام و نام خانوادگی گروه ۵/۶ حزب / تشکل سابقه تشکیلاتی سابقه سیاسی
۱ حبیب الله عسگراولادی گروه ۵ نفره موتلفه اسلامی دبیرکل سابق وزیر اسبق
۲ علی اکبر ولایتی گروه ۵ نفره جمهوری اسلامی عضو وزیر اسبق
۳ غلامعلی حدادعادل گروه ۵ نفره آبادگران عضو رئیس مجلس
۴ م.مهدی چمران گروه ۵ نفره آبادگران سخنگو رئیس شورا شهر تهران
۵ علی اردشیر لاریجانی گروه ۵ نفره جبهه پیروان عضو دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی کشور
۶ شهاب الدین صدر گروه ۶ نفره انجمن پزشکان دبیرکل دبیراجرائی جبهه متحد اصولگرایان
۷ اسدالله بادامچیان گروه ۶ نفره موتلفه اسلامی قائم مقام دبیراجرائی حزب جمهوری اسلامی
۸ محصولی گروه ۶ نفره رایحه خوش عضو مشاور رئیس جمهور
۹ مصلحی گروه ۶ نفره رایحه خوش عضو روحانی
۱۰ علیرضا زاکانی گروه ۶ نفره بسیج دانشجوئی رئیس اسبق نماینده مجلس شورا
۱۱ حسین فدائی گروه ۶ نفره جمعیت ایثارگران دبیرکل نماینده مجلس شورا

 

 این واقعیت ، هویدا است که جبهه متحد اصولگرایان و بوجود آورندگان آن ، نقش مهمی در کشور دارند . اما ، این سئوال که آیا این تشکیلات سیاسی ، بقاءمند خواهد بود ؟ پاسخ به این پرسش ، واقعیتی ، بسیار مهم تر است .

نظرات 1 + ارسال نظر
مرادی جمعه 19 بهمن 1386 ساعت 08:41 ق.ظ http://modara1341.blogfa.com

درود بر شما
نظرتان به شرح زیر را در وبلاگ آقای خرسندی خواندم:
؛لطف فرموده بودید و در وبلاگ حقیر نظری درج فرمودید ، بدین واسطه تشکر می کنم . لازم بذکر می دانم که انتخابات مجلس هشتم ، یک انتخابات سرنوشت ساز و مهم است که در شرایط حساسا منطقه ای ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . فلذا ، برخی اقدامات قاطعانه در رد صلاحیتها پشتوانه منطقی برای کشور و منطقه دارد . چه اینکه هر خطائی می تواند ، خاورمیانه را به بحران مشابهی چون جنگ جهانی دوم برساند . از اینرو با رد صلاحیتها موافق تر هستم . باز هم متشکرم از الطاف جنابعالی .؛
خیلی متاسف شدم. آخر شما به چه حقی خود را به جای خدا و مردم قرار می دهید؟ آن هم رد صلاحیت افراد مخلصی که بیش از ۷۰ ماه رزمندگی یا ۱۰ سال اسارت در چنگ بعثیون داشته آنهم به جرم عدم اعتقاد و التزام به اسلام؟ پناه بر خدا!!! به نظر می رسد شما انسان مومن و فهیمی باشید. اگر اینگونه است از خدا بخواهید تعصب کور را از شما دور کنئ تا متوجه شوید که نبام دین دارند چه جنایتی درحق دین و بشریت انجام میدهند.
مانا باشید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد