مشکوک ترین رئیس جمهور

 خرداد ماه ، در تاریخ مردم سرزمین من ، همواره ، ماهی مهم و سرنوشت ساز بوده است . چه آنگاه که در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی ، به خیابانها آمدند و چه آنگاه که در حماسه سوم خرداد ، فتح الفتوح تاریخ سده اخیر را رقم زدند .

 دوم خرداد 13۷۶ خورشیدی ، محمد خاتمی ، مشاور فرهنگی رئیس جمهور وقت و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ، با حمایت حزب کارگزاران سازندگی ( گروه ۶ ) که آشکارا ، توسط اکبر هاشمی ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، هدایت می شد ، به قدرت رسید . در پی پایان عصر موسوم به اصلاحات ؛ احمد جنتی ، رئیس مجلس شورای نگهبان ، یکی از کارمندان این دستگاه حکومتی را که چندی ، در سمت شهرداری تهران قرار گرفته بود ، برای تصدی مسئولیت ریاست جمهوری مورد حمایت خود قرار داد . بدینصورت بود که درحالیکه رجال سیاسی چون اکبر اعلمی و رضا زواره ای ، با سابقه نمایندگی مجلس شورا یا سخنگوئی شورای نگهبان ، رد صلاحیت می شدند ؛ مهندس محمود احمدی نژاد که در دو انتخابات پیاپی قبلی ، شوراها و مجلس ششم ، با مفتضحانه ترین نتایج ، شکست خورده بود ، مشکوکانه تائید صلاحیت شد .

ادامه مطلب ...

بسوی ریاست جمهوری دهم

 چندی است که مخاطبین محترم این وبلاگ ، شاهد اجرا و نمایش نتایج نظرسنجی ، در خصوص برترین رئیس جمهور تاریخ کشور اسلامی ، هستند . اندیشه جمهوری و ریاست جمهوری که نخست توسط مرحوم میرزا یونس ، مشهور به کوچک خان جنگلی ، مطرح شده بود ؛ بعدها ، توسط مرحوم دهخدا ( دخو ) ، فراماسونر و نویسنده کتاب سترگ فرهنگ دهخدا و همچنین ، رضا آلاشتی ، شاه ستمگر ایران ، پیگیری شد . لکن ، ابولحسن بنی صدر ، روحانی زاده عضو کنفدراسیون دانشجویان ایرانی خارج از کشور ، برای نخستین بار توفیق یافت که ردای ریاست جمهوری ایران را بر تن کند . ریاستی که دیری نپائید که به جنگ داخلی و جنگ کور خیابانی کشیده شد و جامه زنان بر تن رئیس جمهور منتخب ملت ایران کرد .

 بر آن شدیم که با انجام این نظرسنجی ، محبوبیت ۵ رئیس جمهور ایرانی : بنی صدر ، رجائی ، رفسنجانی ، خاتمی و احمدی نژاد را در قیاس با همدیگر و علاوه بر آن ، در قیاس با مهدی کروبی ، علی اکبر ناطق نوری و محمدباقز قالی باف که مدعیان جدی احراز این سمت در تاریخ معاصر ایران بوده اند را بسنجیم .

 سرانجام ، از میان ۱۱۵ نظر اخذ شده ، نتایج بشرح زیر بود :

  1. محمد خاتمی 40% نظرات
  2. محمود احمدی نژاد 20 % نظرات
  3. مهدی کروبی ۱۶% نظرات
  4. اکبر رفسنجانی 10 % نظرات
  5. محمدعلی رجائی 7 % نظرات
  6. محمدباقر قالی باف 3 % نظرات
  7. ابولحسن بنی صدر 2 % نظرات
  8. علی اکبر ناطق نوری 2% نظرات

 اینک ، بر آن هستیم که نظر سنجی دیگری را با عنوان (( ریاست جمهوری دهم )) و با طرح گزینه هایی ممکن که امکان نامزدی آنها برای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است ، به اجرا و نتایج آنرا به نمایش بگذاریم . لذا ، خواهشمند است که با ابراز نظرات خود ، ما را یاری رسانید .