جامعه باصطلاح اسلامی دانشجویان

 اولین انشعاب رسمی از دفتر تحکیم وحدت را ۵ دانشجو ، با مراجعه به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ، شکل دادند . بدین نحو بود که جامعه اسلامی دانشجویان شکل گرفت . تشکلی که در ابتدا ، در کنار موتلفه اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و ... قرار گرفت و تشکلهای اسلامی همسو را شکل دادند . اما ، در دوران موسوم به اصلاحات ، فضای مسموم دانشگاهها ، اثر سوء خود را بر این تشکل دانشجوئی نهاد و ظهور حزب تمدن اسلامی و ائتلاف چکاد آزاد اندیشان ، جبهه پیروان خط امام و رهبری را جایگزین تشکلهای اسلامی همسو کرد . تا آنکه ۳ گرایش متفاوت در جامعه اسلامی دانشجویان بروز نمود : گرایش موجود که بسوی موتلفه اسلامی و سایر تشکلهای اسلامی همسو بود و گرایش جدیدی که تمایل به جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی داشت و سرانجام ، گرایش نحیفی که به خط فقاهت در میان جوانان اصولگرا معرف شد . آشکار است که پیروزی به گرایش جدید حامی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی رخ نمود و آغاز بیراهه ای در جامعه اسلامی دانشجویان شکل گرفت که وضعیت موجود ، حاصل تداوم همان راه است .

 بدینصورت بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۰ خورشیدی ، جامعه اسلامی دانشجویان ، راه را از دیگر همراهان خود در جناح متبوعش جدا کرد و منفردانه از نامزدی احمد توکلی حمایت کرد . اما ، این مجدالدین معلمی بود که ۴ سال بعد و با درایت ذاتی خویش در مقام دبیرکلی جامعه اسلامی دانشجویان ، آب رفته را به جوی بازگرداند و ریاست ستاد دانشجوئی حامیان دکتر علی اردشیر لاریجانی را برعهده گرفت . اما ، گویا فراکسیون آلترناتیو ، قویتر از آن شده بود که حدس زده می شد . بدین شکل بود که پائیز ۸۵ ، به آشکار ترین شکل ممکن ، جامعه اسلامی دانشجویان به بیراهه رفت و از ائتلاف خبرگان و کارآمدی در مقابل جبهه پیروان خط امام و رهبری حمایت کرد ! در انتخابات مجلس هشتم ، نیز ، تنها تشکل غایب در میان جبهه اصولگرایان بود .

 اینک ، جامعه اسلامی دانشجویان با دعوت از حدود ۴۰۰ دانشجو در ۱۴ اردیبهشت ، مراسمی را برگزار نمود که آشکارا سهمگین ترین و مهم ترین حربه را در ده سال گذشته ، به دست ضد انقلاب اسلامی داد . مراسمی که یادآور ضربه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ ، توسط دفتر تحکیم وحدت ، شد . این سئوال از مسئولین این تشکل دانشجوئی مطرح است که فاین تذهبون ؟ براستی ، آیا جامعه اسلامی دانشجویان زخمی عمیق بر پیکره جناح ما نیست ؟ چگونه این تشکل دانشجوئی با شنیدن یک سخنرانی در مسجدی در همدان ، سخنران را به اجلاسیه تشکیلات خود می آورد و در صدد القاء شباهت شخصیت او با سعید امامی بر می آید ؟ انحراف دیگر چه می تواند باشد ...

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا شنبه 1 تیر 1387 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.hack-rap.blogsky.com

سلام
خوبی؟
وبلاگ خوبی داری
با تبادل لینک موافقی؟
پس منو با اسم چیزهای خفن لینک کن
حالا من شما رو با چه اسمی لینک کنم؟
منتظرتم

پیوست چهارشنبه 12 تیر 1387 ساعت 08:53 ق.ظ http://aliasghari7.blogfa.com

سلام
برای بخش نامزدهای احتمالی ۳نفر مد نظرم هست.
خاتمی
کروبی
و لاریجانی که داخل لیستتون ندیدم.

از نظرتان ممنونم . حدس می زنم که اعتماد ملی بخواهد آقای محتشمی پور را نامزد کند و آقای خاتمی هم با توجه به حمایت رهبری و سپاه پاسداران از آقای احمدی نژاد ، قطعا شکست خواهد خورد و در صحنه سیاست ، بی اثر یا کم اثر خواهد شد ریا ؛ فلذا ، نامزدی ایشان محتمل بنظر نمی رسد . اما ، از توصیه تان ممنونم . بزودی اعمال خواهد شد .

علی نوروزی سه‌شنبه 18 تیر 1387 ساعت 09:19 ب.ظ http://www.alinoruzy.blogfa.com

گرامی باد یاد و خاطره هجدهم تیرماه هفتادو هشت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد