ایوان مدائن

 هر روز که می گذرد ، وبلاگنویسی فارسی سخت تر می شود . مخاطبین اینگونه وبلاگها ، بد سلیقه تر و حساسیتهای دولتی بر وبلاگهای فارسی ، بیشتر می شود . ترس از فیلترینگ ، اجازه آزادی بیان مجازی را نمی دهد . 

 تا کنون ، پروژه ای را برای بررسی سال 1386 خورشیدی ، منتشر کردم . بر آن شدم که برای جلوگیری از رکود فعالیتهای وبلاگ لطفهای بیکران ، پروژه دیگری را بنام پارس نما در دست انتشار قرار دهم . 

 در این پروژه ، می کوشم که 40 تصویر ، از 40 شهر یا روستای پارس را برگزینم و نوشتاری مختصر  ، در کنار آنها بیآورم . امید است که مقبول افتد .


 پارس نما (1) : ایوان مدائن 

 شهرگان یا ایوان مدائن که از شاهکارهای شهرسازی پارسیان بوده است ، مجموعه ای از شهرهایی پارسی ( تیسفون ، بغداد و ... ) بوده است . شهرگان ، بزرگترین بنای مسقف تاریخ است که 35 متر ارتفاع دارد . در هنگامه میلاد حضرت ختمی مرتبت ، محمد مصطفی (ص) ، در طاق شهرگان ، شکافی شگرف ، رخ می دهد . بهمین دلیل ، اعراب ، شهرگان را طاق کسری ( ایوان شکسته ) می نامند . پارس ، اندکی بعد ، بدست مسلمانان فتح گردید و شهرگان ، در گذر تاریخ ، به ویرانه ای تبدیل شد . همچنان ، این مکان ، در عراق عرب ، گردشگران فراوانی را شیفته خود می سازد .

نظرات 1 + ارسال نظر
گفتمان امام و انقلاب جمعه 29 آذر 1387 ساعت 10:35 ق.ظ http://apakandish.blogfa.com/

گفتمان امروز دولتمردان کشورم منبعث از گفتمانی است که رهبر فرزانه انقلاب در تمجیدش عنوان "گفتمان امام و انقلاب" را بر آن نام نهاد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد