ایتالیا ، طوفان در فنجان چای

 امروز ، ۶ بهمن 1387 خورشیدی ، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ، از پایان نامه ای در موضوع احزاب جناح چپ ایتالیا و تاثیر آنها بر روابط خارجی آن کشور ، با تکیه بر روابط خارجی ایتالیا با ایران ، دفاع شد . پیشتر ، می دانستم که ایتالیا ، دارای یک نظام سیاسی چند حزبی بی ثبات ، با ائتلافهای پارلمانی شکننده است که از وضعیت دموکراتیک نظام سیاسی آن کشور خبر می دهد .

 آنچه که حضار جلسه مذکور ، بر آن ، معترف بودند ، این بود که در آینده نزدیک ، وضعیت جناح چپ ، در دنیا ، مساعد پیش بینی نمی شود . 

 در حال حاضر ، مردم ، به وضعیت معیشت اقتصادی شان ، بیشتر از پیش ، بها می دهند . به استثنای برخی از کشورها که شرایط امنیتی چالشی دارند ، در سایر کشورهای جهان ، تفکرات چپ ، در حال افول هستند . همچنین ، در کشورهایی که از شرایط امنیتی چالشی برخوردارند ، جریانهای سیاسی شبه چپ ، با تکیه بر شرایط نامناسب امنیتی است که می توانند قدرت را تصاحب کنند .

 در چنین شرایطی ، وضعیت اقتصادی نامناسب ، علاوه بر تهدیدات امنیتی ، نظامهای اقتصادی و سیاسی آن کشورها را تخزیب می کند و شعارگرائی بر خردگرائی ( راسیونالیسم ) سیطره می یابد . رفتارهای جنون آمیز دیپلماتیک که با پافشاری ادامه می یابند ، پس از اندکی فقر و خفقان را به ارمغان می آورند . حقیر معتقدم که اتحاد جماهیر آمریکا ، ندانسته ، بسوی چنین روزهایی می شتابد . حال آنکه شبه چپگرائی می تواند که وضعیت دیپلماتیک آمریکا را به سوی انزوای بیشتر دیپلماتیک ، در جهان پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ، پیش براند . سرانجامی که دنیا ، آنرا انتظار می کشد تا از ویرانه های آن ، دستور جدیدی را برای اداره دنیا بپذیرد . 

 در این میان ، نظام سیاسی دموکراتیک ایتالیا ، نقطه ثباتی در جهان رو به تحول آینده محسوب می شود . دموکراسی جاری در ایتالیا می تواند که به مثابه یک ضربه گیر در نظام اجتماعی آن کشور عمل کند . اکنون ، ایران در میانه راهی است که پیشروی در آن ، چنین نظام سیاسی باثباتی را به ارمغان خواهد آورد و بازگشت از آن ، ما را در تلاطم آشوب نظامهای سیاسی و اقتصادی جهان ، به کیسه بوکسی تبدیل خواهد کرد .

نظرات 3 + ارسال نظر
شبنم یکشنبه 6 بهمن 1387 ساعت 11:55 ب.ظ http://shabnam32.blogfa.com

سلام
وب زیبایی دارین
خوشحال می شم به منم سر بزنین
موفق باشین

فرزند انقلاب پنج‌شنبه 17 بهمن 1387 ساعت 09:55 ب.ظ http://farzande-enghelab.blogfa.com

سلام این نظر مربوط به پست «نفت 37 دلاری برای چه کسی ؟» میباشد
هرکشوری دارای یک ذخیره ارزی و که هیچگاه اعلام نمی شود. باید توجه داشت این ذخیره ارزی جدا از صندوق ذخیره ارزی ست. هنگامی که قیمت دلار در حال صعود بود این ذخیره به شدت افزایش یافته است و این می تواند کاهش قیمت نفت را جبران نماید.
تنها شورای نگهبان و سپاه طرفدار این دولت انقلابی نیستند بلکه مقام معظم رهبری نیز هیچگاه از طرفداری دولت دست برنداشته اند. البته شاید این طرفداری به مذاق شما خوش نیاید.
به امید دیدار شما
فرزند انقلاب

علیکم السلام و رحمت الله، جهت اطلاع اینکه رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران از هر 3 رئیس جمهور معاصر با دوران رهبری خویش حمایت کرده اند و البته بنده بعنوان یک فعال دانشجوئی همواره منتقد هر سه دولت بوده ام که به معنی عناد با این عزیزان نیست!
همچنین شما را به فرمایشات آن مقام، گوشزد می کنم :
(( وظیفه دانشجو، آرمانخواهی است. ))
(( هیچکس برای من هاشمی نمی شود. ))
بنا به همین مصادیق بوده که زمانی که در پایان عصر سازندگی پا به دانشگاه گذاشتم، نقد بی محابایی نسبت به توسعه نامتوازن هاشمیست ها داشتم و 8 سال اصلاحات در نقد خاتمیستها از پیشتازان بودم و اکنون منتقد دولت هستم. این یعنی آرمانخواهی.

فرزند انقلاب شنبه 19 بهمن 1387 ساعت 01:31 ب.ظ http://www.farzande-enghelab.blogfa.com/

آرمانخواهی را با رادیکالیسم اشتباه نگیرید. نفی بدون دلیل آرمانخواهی نیست
آرمانخواهی عدالت یک سنگ محک است. یا تأیید میکند یا نفی میکند. آرمانخواه بودن مساوی منتقد بودن نیست. انتقاد سازنده جزئی از آرمانخواهی ست
نفی هرچیزی به معنای آرمانگرایی نیست.
آیا حمایت های رهبری شبیه دیگر روسای جمهور است؟ مگر خود مقام معظم رهبری نفرمودند که حمایت من از این دولت گرم تر است؟

1.موقعیت شناسی درس بزرگی است که اولویت شناسی را به شما یاد خوهد داد.

2.شما به فکر وضعیت وخیم نفوذ فرهنگی برخیها در دانشگاه ها باشید؛ بهتر است تا اینکه بخواهید ارسطو بازی در بیآورید. (داستان زندگی ارسطو را بخوانید)

3.بهر حال ما از کمبودهای این دولت بسیار گفته ایم که همگی در جهت رسیدن به قله های آرمانی بوده است و نه تندروی سیاسی.

4.در خوبی برخی از اعضای دولت هم هیچ شکی نیست.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد