عملیات روانی تخریب دولت

 (( رای قاطع و بی سابقه مردم به رئیس جمهور منتخب و محترم ، رای به ویژگی هایی است که کارنامه چهار ساله دولت نهم ، به آنها زینت یافته است و سمت و سوی گرایشهای اکثریت بی چون و چرای  ملت را آشکار می سازد . این ، رای به گفتمان پر برکت و عزت مدار انفلاب اسلامی است )) . 

                              مقام معظم رهبری ( حکم تنفیذ دهمین دوره ریاست جمهوری ) 

  

 وقتی که امیر المونین علی بن ابی طالب (ع) به حکومت رسیدند ، بسیاری از صحابه رسول الله (ص) ، حاضر به همراهی ایشان نشدند . البته ، ابتدا به ساکن ، بسیاری از آنان به مخالفت برنخواستند . اما ، گذر زمان توانست که حوادث را به گونه ای دیگر رقم زند . در چنین شرایطی بود که شروط ، خط مشی و ملاکهای تقدم حضرت علی (ع) ، آرایش جدیدی از صحابه رسول اکرم (ص) را به نمایش گذاشتند .

 همچنین ، در جریان انقلاب اسلامی شاهد بودیم که همه کسانی که از گردنه بهمن 1357 خورشیدی ، عبور کردند ، هم طراز با تفکر امام خمینی (ره) نبودند ؛ اما ، فضا را برای شخصیت سازی و ماندگاری تاریخی مفید می دانستند . لیکن ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که ایشان نتوانستند که استمرار آنرا همراه شوند و بزودی ، در مقابل انقلابیون مسلمان ، سبز شدند . انقلاب اسلامی ، در مسیر تکامل و رشد عمقی و طولی خویش ، با پالایش های متعددی همراه بوده است که هرکدام از این پالایش ها ، منجر به سرعت روند تکاملی انقلاب اسلامی و افزایش ضریب دقت آن شده است .

ادامه مطلب ...

روشنفکری و روشن اندیشی

" روشنفکر کسی است که نورانی است؛ نورانی به وحی. روشنفکر کسی است که فکرش، به سرنوشت مردم و جامعه، روشن است. "               امام خمینی (ره)

 

 اهمیت مسایل کلی ، از این جهت است که به همه مسائل جزئی و روزمره ، جهت می دهند و راه حلهای خاصی را پیش پای ما می گذارند و مانند چتری ، همه مسائل را در زیر سایه خود می گیرند و به همدیگر مرتبط می سازند . فهم بشر، ضمن دخالت در حوزه ‌های مختلف،‌ خود را به سوی استکمال و در راستای تسخیر هرچه بیشتر جهان و رمزگشایی و راززدایی از عالم پیش برده است. آنچه که بیش از هر چیز، در حیات بشر، به چشم می خورد، تلاش وافر وی، برای گسترش فهم، درک و افزایش شناختش از پدیده‌ های هستی است.

 چندی است که استاد بزرگوار دکتر اسدالله بادامچیان، قائم مقام حزب موتلفه اسلامی و نماینده مردم تهران بزرگ در مجلس شورای اسلامی، فارغ از هیاهوهای حزبی و مشغله های نمایندگی مجلس شورای اسلامی، خلوتی را گزیده و دست به قلم برده تا کتابی را تحت عنوان روشنفکری و روشن اندیشی در ایران به تحریر در آورد. در نقد و بررسی این کتاب، باید که سه فراز کلی را مد نظر قرار داد و توشیحاتی در این 3 موضوع، ذیل محتویات این کتاب ارزنده بیان داشت:

·       تعریف روشنفکری

·       تاریخ روشنفکری در غرب

·       روشن اندیشی در کشور اسلامی

ادامه مطلب ...