اصرار بر انتشار یک تصویر

 روزنامه اعتمادملی ، در تاریخ 15 بهمن ، در بالای صفحه 11 از شماره 852 خود ، تصویری از مصرف مواد مخدر ، توسط یکی ازورزشکاران آمریکائی را منتشر ساخت . همچنین ، هفته نامه ایراندخت ، در صفحه 11 از دومین شماره خود ، در تاریخ 26 بهمن ماه ، مجدداً ، تصویر مذکور را منتشر کرد . این تصویر ، موجب محرومیت سه ماهه این ورزشکار و لغو قراردادهای تجاری و تبلیغاتی مابین ورزشکار مورد اشاره و شرکتهای مشهور تجاری دنیا شد . موج اعتراضات ، در آمریکا ، موجب شد که ورزشکار مذکور ، از عمل زشت خود ، عذرخواهی کرده و اعلام کند که مرتکب اشتباه احمقانه ای شده است و دیگر این اشتباه را تکرار نخواهد کرد .

ادامه مطلب ...

حافظیه

 پارس نما (3) : حافظیه

 حافظ ، شاعر شهیر شیرازی ، علیرغم شهرت جهانی خیام نیشابوری و مولوی بلخی ، در میان فارسی زبانان محبوب تر است . به خانه هر ایرانی که سری بزنید ، دیوان حافظ را خواهید یافت . آرامگاه این شاعر مشهور در شمال شهر شیراز قراردارد . این آرامگاه به حافظیه مشهور است . 

 این مجموعه تاریخی ، در دوره قاجاریه مورد بی مهری واقع شد تا آنکه علی اصغر حکمت ، در سال 1315 خورشیدی ، آنرا بازسازی نمود .

ایتالیا ، طوفان در فنجان چای

 امروز ، ۶ بهمن 1387 خورشیدی ، در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ، از پایان نامه ای در موضوع احزاب جناح چپ ایتالیا و تاثیر آنها بر روابط خارجی آن کشور ، با تکیه بر روابط خارجی ایتالیا با ایران ، دفاع شد . پیشتر ، می دانستم که ایتالیا ، دارای یک نظام سیاسی چند حزبی بی ثبات ، با ائتلافهای پارلمانی شکننده است که از وضعیت دموکراتیک نظام سیاسی آن کشور خبر می دهد .

 آنچه که حضار جلسه مذکور ، بر آن ، معترف بودند ، این بود که در آینده نزدیک ، وضعیت جناح چپ ، در دنیا ، مساعد پیش بینی نمی شود . 

 در حال حاضر ، مردم ، به وضعیت معیشت اقتصادی شان ، بیشتر از پیش ، بها می دهند . به استثنای برخی از کشورها که شرایط امنیتی چالشی دارند ، در سایر کشورهای جهان ، تفکرات چپ ، در حال افول هستند . همچنین ، در کشورهایی که از شرایط امنیتی چالشی برخوردارند ، جریانهای سیاسی شبه چپ ، با تکیه بر شرایط نامناسب امنیتی است که می توانند قدرت را تصاحب کنند .

ادامه مطلب ...