وضعیت وخیم بازار کتاب

 کافی بود که به نمایشگاه به اصطلاح بین المللی کتاب تهران بروید و چند شعبه موسسه نئولیبرالیستی شهرکتاب را در تهران ببینید و در چند کافی شاپ فروشنده کتاب در حوالی پل کریمخان تهران به مشاهده میز پیشین فروش کتاب بپردازید. ماتم انحراف و انحطاط فرهنگی بازار کتاب تهران را چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سوگ می نشینید. جای کتاب های فاطمه، فاطمه است از مرحوم شریعتی و علوم اسلامی از مرحوم مطهری به چه کتاب های سخیف و عامیانه ای داده شد.

سه عامل بنیادی در فساد بازار کتاب ایران مشهود است:

نخست. مافیای کتاب کنکور که در راس آن موسساتی چون گاج و خیلی سبز قرار دارند که از پشتوانه پشت پرده ای قوی برخوردارند و امکان اصلاح آنها وجود ندارد.

دوم. دخالت گسترده شهرداری تهران در فروش کتاب که منجر به ورشکستگی ناشرین کتاب شده و با فعالیت گسترده موسسات مختلفی چون باغ کتاب و شهر کتاب و ... فضای فرهنگی کتاب را تجاری تر از وضعیت کثیف کتاب کمک آموزشی کرده است.

سوم. میل چند ناشر مجهول الهویه به انتشار کتبی چون خاطرات یا آموزه های کسانی چون دونالد ترامپ و میشل اوباما در آمریکا که دشمن ملت مسلمان ما هستند و وزارت به اصطلاح ارشادی که متهم تر از گاج و شهرداری تهران در انحطاط و انحراف فرهنگی ست. آیا لغو مجوز ناشران کتب زرد که مبلغ و مترجم چنین کتبی باشند؛ جایز نیست؟

قطعا، وزارت به اصطلاح ارشاد، پاسخگو نخواهد بود.

لزوم انقلاب فرهنگی دوم توسط امت حزب الله علیه بنگاه های اقتصادی ضدفرهنگی در بازار نشر کتاب، بصورت خودجوش و آتش به اختیار حس می شود. بسیاری از ناشرین ما با انتقال درآمدهای خود به اروپا و تبلیغ زندگی آمریکائی از هم نوائی دولت و شهرداری تهران در تخریب فرهنگ انقلابی به ضربات مهلک تری به جامعه می اندیشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد