شاه گلی

 پارس نما (2) : شاه گلی

 استخر شاه یا شاه گلی ، گردشگاه زیبائی در جنوبشرقی شهر تبریز است که بیش از 54000 متر مربع مساحت دارد . بازتابش درختان کهنسال پیرامون استخر و وجود عمارتی دو طبقه در مرکز آن ، نمایی زیبا از آب ، معماری و طبیعت ، در این مکان ، آفریده است . 

 شاه گلی ، یادگار عصر قاجار است که با پیروزی انقلاب اسلامی توقیف و تعطیل شد . لیکن ، چند سالی است که گردشگران ، اجازه بازدید از آنرا یافته اند .

نفت 37 دلاری برای که ؟

 سال 1387 خورشیدی ، رو به اتمام است . 

 کارنامه دولت محمود احمدی نژاد ، در نیمه نخست آن ( توضیح : منظور نیمه نخست دوره 4 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و دولت او است . ) ، موفق ارزیابی می شود . ولیکن ، تحولات جدی نرم افزاری و مغز افزاری دولت نهم در میانه راه ، تردید جدی را در خصوص وضعیت کشور ، در سالجاری ، ایجاد می کند . از همه مهمتر اینکه انقلاب قیمت نفت ، به پایان رسیده و دولت نهم ، با مشکلات اقتصادی جدی روبرو خواهد شد . 

 اکنون ، دولت محمود احمدی نژاد می کوشد که لایحه برنامه و بودجه سال 1388 خورشیدی را تنظیم کند . او می داند که آینده متعلق به او نیست ! ( این را هر کسی می داند که تغییرات شتابان اجتماعی در کشور ، او و همفکرانش را به همانجا خواهد فرستاد که ...  ) شاید که خرداد 1388 خورشیدی ، او قدرت را به دیگری باز ستاند و شاید که امکان تدوام حضور او و دولت شبه نظامی اش ، به کمک دستگاه های حکومتی حامی او ( مجلس شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) ، بتواند که در دور نخست یا دور دوم انتخابات دهم ، رقم بخورد .

ادامه مطلب ...

تظلم به دانشجویان ...

 در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران ؛
 نیروی انتظامی در میان تجمع کنندگان شمع توزیع کرد .

 خبرگزاری فارس : نیروی انتظامی ، به منظور اعلام همدردی با مردم مظلوم غزه ، در میان تجمع کنندگان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر در تهران ، شمع توزیع کرد .

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ، در جریان تحصن شبانه دانشجویان که از ساعاتی قبل ، به منظور تعطیلی دفتر حافظ منافع مصر در تهران ، در مقابل این دفتر برگزار شد ؛ نیروی انتظامی ، اقدام به تشدید تدابیر امنیتی کرده است و اجازه ورود به داخل کوچه و نزدیکی به دفتر حافظ منافع مصر را به دانشجویان نمی ‌دهد .
 همچنین ، نیروی انتظامی ، با توزیع شمع میان تجمع کنندگان ، با مردم مظلوم غزه اعلام همدردی و نیز ، بر وظیفه خود ، مبنی بر حفاظت از دفتر حافظ منافع مصر در تهران ، تاکید کرد .
 تجمع کنندگان که تعداد آنها به ده ‌ها نفر می‌ رسد ، هم اکنون ، در حال برگزاری مراسم عزاداری و قرائت سوره حشر هستند و اعلام کردند ، پس از این مراسم و تا زمان تعطیلی دفتر حافظ منافع مصر در تهران ، به تحصن خود ادامه خواهند داد .


 

 درگیری پلیس با تظاهر کنندگان در مقابل دفتر حافظ منافع مصر

 خبرگزاری فارس : دانشجویان ، خشمناک از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و اقدامات سازش کارانه کشور مصر ، به سمت درب دفتر حافظ منافع این کشور در تهران ، حرکت کردند . اما ، با مقاومت نیروی انتظامی مواجه شدند .

ادامه مطلب ...