نفت 37 دلاری برای که ؟

 سال 1387 خورشیدی ، رو به اتمام است . 

 کارنامه دولت محمود احمدی نژاد ، در نیمه نخست آن ( توضیح : منظور نیمه نخست دوره 4 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد و دولت او است . ) ، موفق ارزیابی می شود . ولیکن ، تحولات جدی نرم افزاری و مغز افزاری دولت نهم در میانه راه ، تردید جدی را در خصوص وضعیت کشور ، در سالجاری ، ایجاد می کند . از همه مهمتر اینکه انقلاب قیمت نفت ، به پایان رسیده و دولت نهم ، با مشکلات اقتصادی جدی روبرو خواهد شد . 

 اکنون ، دولت محمود احمدی نژاد می کوشد که لایحه برنامه و بودجه سال 1388 خورشیدی را تنظیم کند . او می داند که آینده متعلق به او نیست ! ( این را هر کسی می داند که تغییرات شتابان اجتماعی در کشور ، او و همفکرانش را به همانجا خواهد فرستاد که ...  ) شاید که خرداد 1388 خورشیدی ، او قدرت را به دیگری باز ستاند و شاید که امکان تدوام حضور او و دولت شبه نظامی اش ، به کمک دستگاه های حکومتی حامی او ( مجلس شورای نگهبان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ) ، بتواند که در دور نخست یا دور دوم انتخابات دهم ، رقم بخورد .

 گذر از این همه ، ارقام لایحه برنامه و بودجه سال آتی ، نوید بخش این گزاره است که او یا همچنان بر روش تصمیم گیری ناآگاهانه منتسب به خودش ، پا برجاست یا می داند که خرداد 1388 خورشیدی ، قدرت را به دیگری باز می ستاند . 

 بهر حال ، تعیین قیمت 37 دلاری برای نفت ، پیامهای زیادی دربر دارد . حال آنکه قیمت نفت ، در سراشیب سقوط بسوی 30% مبلغ مورد نظر است . امید است که مجلس شورا ، با دور اندیشی بتواند که بحران بودجه سال 1388 خورشیدی را کاهش دهاد .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد