تحقیق و توسعه

 از دیرباز ، انسان با خواسته های نامحدودی از عالم درون که نشان از بی کرانگی روح متعالی او بود ، مواجه بوده است . عالم بیرون ، طبیعت ، همواره پاسخهای محدودی را که نشان از محدودیت خود ، محدودیت عالم ماده ، است را ارائه کرده است . چنین تناقضی ، لاجرم انسان عاقل را بسوی اقتصاد رهنمون کرد ، تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود .

 اقتصاد دستوری ، تحت تاثیر انقلاب علمی ، جامه روش تجربی بخود گرفت و همچون فیزیک و شیمی از سرزمین باستانی ریاضیات ، ره گشود . بدینصورت بود که اقتصاد اثباتی ، بر دو پایه ریاضیات و روش تحقیق موسوم به تجربی ، استوار گشت . علم اقتصاد اثباتی ، بخصوص پس از ظهور و بروز روش سیستمی ، محتاج فنی بنام برنامه ریزی شد . چنین بود که برنامه ریزی هم پیش از هر چیز ، محتاج آمار شد .

 اما ، براستی چهارراه اقتصاد ، برنامه ریزی ، آمار و روش تحقیق ، چگونه بهم متصل می شود ؟ آری تحقیق و توسعه .

-----------------------------------------------------------------------------------

* بمناسبت روز پژوهش ( مقام معظم رهبری در سالهای اخیر تاکید خاصی بر امر تحقیقات داشتند . )

نظرات 2 + ارسال نظر
سعید نورمحمدی چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 04:57 ب.ظ http://saeedn.persianblog.ir

این که مشارکت بیش از ۱۵ درصد آرای مردم را به خود اختصاص نداده جای بحث زیادی دارد. این که آقای دکتر خاتمی بالاترین رای تاریخ مجلس ایران تا کنون را به خود اختصاص داده نمی دانم چه قدر در قضاوت شما تاثیر داشته است.
این که در انتخابات مجلس هفتم مشارکت اصلا کاندیدایی نداشت نمی دانم را مبنایی بر رای نیاوردن می دانید؟
اگر انتخابات در ایران بر مبنای میل شخصی آقایان برگزار نشود و تمام کاندیداهای مشارکت در مجلس تایید شوند مشخص می شود مراد و پیر قفرزانه شما آقای بادامچیان بیشتر رای دارند یا آقای دکتر رمضان زاده.
ضمن این که از این زاویه با شما موافقم که متاسفانه احزاب نتوانسته اند آنچنان که باید و شاید در مردم تاثیر گذار باشند. بنا به دلایل تاریخی تنها ۳ درصد مردم ما تحت تاثیر احزابند.
این که ریشه مشارکت را نمی دانید به دلیل کمبود اطلاعات شماست نه بی ریشه بودن مشارکت. اگر تمایل داشته باشید حتما برایتان اساسنامه حزب با مشخصات هیات موسس را خواهم فرستاد تا کمی به اطلاعاتتان اضافه شود گرچه بعید می دانم قضاوت های شما هم فرقی با آقای بادامچیان داشته باشد.

[ بدون نام ] چهارشنبه 28 آذر 1386 ساعت 05:59 ب.ظ http://b-o-b.blogfa.com

.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد