لاریجانی را باید از نو شناخت !

علی لاریجانی در حال سخنرانی در دانشگاه صنعتی شریف، تبلیغات انتخاباتی دوره نهم ریاست جمهوری.

 دکتر علی اردشیرلاریجانی آملی ، فرزند آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی و برادر دکتر محمدجواد اردشیرلاریجانی ، نخستین سخنگو ( رئیس ) شهرستانی مجلس شورای اسلامی ایران است . وی ، هرچند که در نجف اشرف متولد شده است و از اهالی قم محسوب می شود ؛ لیکن ، مازندرانی تبار است . او ، مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرد و پس از آن ، برای ادامه تحصیل ، رشته فلسفه را انتخاب کرد . 

 او ، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است . در سابقه شغلی او ، ریاست سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران ، پیش و پس از مهندس محمد هاشمی بهرمانی ، دیده می شود . وی ، در زمانی که اعتراضها نسبت به سوء عملکرد وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( محمد خاتمی ) بالا گرفته بود ، به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزیده شد . اکنون ، او رئیس مجلس شورای اسلامی ایران است و پیش بینی می شود که امری را که علی اکبر ناطق نوری ، در دوم خرداد 1376 ، نتوانست که انجام دهد ؛ او ، به سرانجام می رساند و از ریاست یک قوه به ریاست قوه ای دیگر برگزیده می گردد . 


 پیش بینی می شود که در صورتی که محمود احمدی نژاد ، نتواند که طی یکسال آینده ، وضعیت بغرنج کشور را اصلاح کند ، جریان اصولگرای پشت پرده حاکم ، دست به انتخاب دکتر علی اردشیر لاریجانی ، برای تصدی سمت ریاست جمهوری ، بزنند . گفته می شود که باند مازندرانی های درون حاکمیت ، از همکنون او را رئیس جمهور آینده کشور می دانند . رجال سیاسی پرنفوذی چون : ناطق نوری ، کردان ، احمد توکلی و ... . 

 بدین ترتیب ، از همکنون یکی از این دو تن ( محمود احمدی نژاد و علی اردشیر لاریجانی ) ردای ریاست جمهوری را بر تن خود مشاهده کرده اند و این امر ، نشانه شکست قطعی دوم خردادیها در انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد 88 خواهد بود . 

 

 پی نوشت : دکتر علی اردشیر لاریجانی ، در مورخه 19 مهر 1387 خورشیدی ، در دانشگاه شیراز ، سخنرانی کرد . این جلسه ، بنا به گزارش مطبوعات رسمی کشور ، توسط دانشجویان ، بسیار متشنج شد و سرانجام ، دکتر علی لاریجانی اعلام کرد که برنامه ای برای نامزدی دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ندارد . هرچند که او ، پیشتر از ریاست مجلس هشتم ، چنین جملات مشابهی را مبنی بر عدم تمایل احراز سمت ریاست مجلس هشتم ، بیان داشته بود . برای اطلاع بیشتر از تشنجات سخنرانی وی در شیراز ، مراجعه کنید به : 

http://www.aftabnews.ir/vdcayyn49anwa.html

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید نورمحمدی چهارشنبه 3 مهر 1387 ساعت 06:03 ب.ظ http://saeedn.persianblog.ir

طاعات و عبادات قبول
خواستم جواب بدم، دیدم با این تحلیل و آرزو جوابی جز خندیدن بهتون ندارم. حداقل همه خاتمی را آدم سالم می دانند. اما در مورد آفای لاریجانی چی؟؟؟؟

طاعات و عبادات شما هم قبول
ببین سعیدخان بازهم زود قضاوت کردی . من نه تنها که موافق لاریجانی نیستم بلکه قطعا وضع موجود را بهتر می دانم . قصدم از بیان مطلب روشن شدن نیمه ای از سایه های برخی مسائل اخیر بود و نه حمایت از لاریجانی . بهتره که به سلامت خاتمی بخندیم که 8 سال ریاست جمهوری کم اش بود .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد